Podstawy prawne skarg i wniosków
Komenda Powiatowa Policji w Grodzisku Wielkopolskim
ul. Drzymały 13
62-065 Grodzisk Wielkopolski
NIP 777-00-01-878 REGON 630703410-00085
telefon alarmowy: 112
TEL. DO DYŻURNEGO: 47 77 222 00
TEL. DO KOMENDANTA: 47 77 222 10
fax: 47 77 222 15
e-mail: dyzurny.grodzisk-wlkp@po.policja.gov.pl
Komendant Powiatowy Policji w Grodzisku Wielkopolskim
przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków i petycji
w poniedziałki w godz. 15.30 - 17.30
Pytania dotyczące spraw związanych z ruchem drogowym prosimy kierować na adres:
naczelnik.wrd@po.policja.gov.pl
Pytania dotyczące spraw związanych z naborem do Policji i służby w Policji prosimy kierować na adres:
dobor@po.policja.gov.pl
Pytania dotyczące skarg i wniosków prosimy kierować na adres:
skarga@po.policja.gov.pl
Komenda Wojewódzka Policji w Poznaniu ul. Kochanowskiego 2a, 60-844 Poznań
TEL. DO DYŻURNEGO: 47 77 131 11
TEL. DO KOMENDANTA: 47 77 131 10
e-mail:skargi@wielkopolska.policja.gov.pl
Komendant Wojewódzki Policji w Poznaniu
przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków i petycji
w poniedziałki w godz. 15.30 - 17.30.
Zgodnie z art.63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 02 kwietnia 1997 r. każdy ma prawo do składania petycji, wniosków i skarg w interesiewłasnym lub innej osoby, za jej zgodą do organów władzy publicznej orazdo organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przeznie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.
Tryb rozpatrywania petycji, wniosków i skarg określa ustawa. Problematyka skarg i wniosków unormowana została w Dziale VIII Kodeksu postępowania administracyjnego. Przedmiotem skargi w myśl art.227 k.p.a.może być "(...) w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub słusznych interesów obywateli, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw". Zgodnie z uregulowaniem zawartym w art.232 k.p.a. organ właściwy do rozpatrzenia skargi może przekazać ja do załatwienia organowi niższego stopnia, o ile skarga nie zawiera zarzutów dotyczących działalności tego organu. Skargi winny być załatwione bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niżw ciągu miesiącu.
W razie nie załatwienia skargi w wyżej wskazanym terminie stosuje się przepisy art.36-38 (przedłużenie terminu zakończenia postępowania).
Skargi mogą być wnoszone pisemnie (również pocztą elektroniczną) lub ustnie do protokołu.
Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi (art.238 1 k.p.a.) powinno zawierać oznaczenie organu od którego pochodzi, wskazanie w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia,nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi (skarga bezzasadna) powinno ponadto zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
Zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków,skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Celem udzielenia odpowiedzi konieczne jest również podanie adresu pocztowego dla doręczeń.