Kampania społeczna "NIE (PRZY)DZWOŃ ZA KIEROWNIC¡"
Już prawie co czwarty wypadek drogowy jest skutkiem korzystania z telefonów komórkowych w czasie jazdy. Rosnąca skala tego niebezpiecznego zjawiska to sygnał do wprowadzenia dla kierowców działań motywujących do zmiany złych drogowych nawyków. Dlatego rusza projekt „Nie [przy]dzwoń za kierownicą”, którego celem jest uświadomienie kierowcom zagrożeń związanych z korzystaniem z telefonu podczas prowadzenia samochodu.
Na stacji paliw LOTOS w Brwinowie odbyła się konferencja prasowa promująca projekt "Nie [przy]dzwoń za kierownicą", którego celem jest zwrócenie uwagi na problem używania telefonów komórkowych przez kierowców podczas jazdy.
- Mam nadzieję, że akcja dotrze do jak najszerszego grona odbiorców, a
przede wszystkim do zawodowych kierowców, którzy znaczną część swojego
czasu spędzają za kierownicą. Z badań wynika, że zaledwie 24%
uczestników ruchu korzysta z zestawów głośnomówiących, natomiast aż 65%
ankietowanych kierowców przyznaje, że korzysta z telefonów komórkowych w
czasie jazdy. To zatrważające statystki. Dlatego też, poprzez tego typu
akcje chcemy zmieniać świadomość kierowców i ich poczucie
odpowiedzialności za kierownicą – mówi Mariusz Sokołowski, rzecznik
prasowy Komendanta Głównego Policji.
Z badań wynika, że ponad 47% ankietowanych kierowców rozmawia przez
telefon w czasie jazdy i aż 65% czyta oraz pisze wiadomości tekstowe.
Takie zachowania aż czterokrotnie zwiększają ryzyko wypadków. Jednak
mimo to, liczba kierowców łamiących prawo w tym zakresie rośnie.
Korzystanie z telefonów komórkowych podczas prowadzenia auta w
zdecydowanym stopniu obniża koncentrację i tym samym utrudnia bezpieczne
poruszanie się po drodze, co grozi nie tylko prowadzącemu auto oraz
pasażerom, ale również innym uczestnikom ruchu drogowego. Nie wszyscy
zdają sobie sprawę z tego, że samo zerknięcie na ekran telefonu –
chociażby po to by sprawdzić, kto dzwoni – zajmuje kierowcy średnio 5
sekund. Przez ten czas, jadąc z prędkością 80 km/h, pokonuje on odcinek
drogi równy boisku piłkarskiemu.
W konferencji prasowej promującej akcję uczestniczyli: Emil Żak
(pomysłodawca projektu, CEO & Co-Founder, Ecologic), Stanisław
Szymanik (ordynator oddziału ortopedii i traumatologii, Szpital św.
Rafała w Krakowie), Jarosław Baran (7-krotny Rajdowy Mistrz Polski –
pilot Kajetana Kajetanowicza), Marcin Zachowicz (dyrektor biura
prasowego, rzecznik prasowy Grupy LOTOS), Tomasz Suski (widecyrektor
likwidacji szkód Liberty Ubezpieczenia), Michał Iwanek (prezes zarządu
Corpoflota), Anna Wiśniewska (kierownik działu rozwoju biznesu,
LeasePlan Polska), Kevin Aiston (prezenter radiowy i telewizyjny;
dowódca sekcji i członek zarządu Ochotniczej Straży Pożarnej w
Radzyminie).
Patronat honorowy nad akcją "Nie (przy)dzwoń za kierownicą" objęła Komenda Główna Policji. Partnerami projektu zostały Grupa LOTOS, Scanmed Multimedis, Corpoflota, LeasePlan oraz Liberty Ubezpieczenia.
Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej kampanii: www.bezkomorki.pl, gdzie można znaleźć praktyczne wskazówki jak skutecznie zmienić przyzwyczajenia drogowe. Zachęcamy też do śledzenia akcji na profilach na Facebooku: https://www.facebook.com/akcjabezkomorki?_rdr i Instagramie: https://instagram.com/bezkomorki/.